Proč nepodceňovat korekturu webového obsahu

korektury webových stránek a internetového obsahu

Korektura textů webových stránek – proč je tak důležitá?

Vybudovali jste dokonalý obsahový web nebo e-shop, kterému na první pohled nic nechybí? Lákavý design, přehledné zpracování, spousta dat a užitečných informací, množství tlačítek vyzývajících k akci, dostatek obsahu, který uspokojí vyhledávače? I na meta popisy a titulky stránek jste mysleli. Skvělé! Zdá se, že máte hotovo.

Teď už jen nezapomenout na důkladnou jazykovou a stylistickou korekturu textů vašeho internetového obsahu. I když se tento krok může zdát zbytečný, nepodceňujte ho.

Prezentujete svůj obsah na webu? Potom jistě máte zacíleno minimálně na tyto základní věci:

  • Vybudovat si úspěšný a důvěryhodný brand, působit jako profesionál ve svém oboru.
  • Získat dobrou pozici ve vyhledávačích, aby vaši webovou stránku potenciální zákazníci, klienti a čtenáři v záplavě další konkurence snadno a rychle našli.
  • Prodat své služby, zboží, předat informace, vzdělat, poučit, zabavit…

Záměry se různí, ale jedno zůstává společné:

Ať už se jedná o firemní webové stránky, e-shop či třeba osobní blog, zřejmě už jste v souvislosti s výše uvedeným zaslechli poučku, že žádný web, pokud má být dlouhodobě úspěšný, nelze vystavět bez kvalitního a relevantního obsahu.

korektura češtiny webového obsahu

Specialisté na on-line marketing se shodují na těchto faktech:

  • OBSAH JE KRÁL  – ano, trochu klišé, leč stále pravdivé sdělení, které hovoří za vše. Web bez kvalitního obsahu nemá v dnešní konkurenci mnoho šancí. Také pro tzv. organické vyhledávání je takřka „mrtvý“. Lidé vás na internetu buď vůbec nenajdou, nebo pokud náhodou ano, váš web bez obsahu je nezaujme. Nepřinese jim žádnou přidanou hodnotu, proč by se měli právě na vaše stránky opětovně vracet.
  • Koncového uživatele (zákazníka, čtenáře) je třeba ZAUJMOUT – a to mimochodem vůbec není jednoduché. Neboť v záplavě informací, které se na nás valí např. jen ze sociálních sítí, si pečlivě vybíráme, kam upřeme svou pozornost. Zaujmout čtenáře na iternetu můžete nejen svou nabídkou produktů či služeb, designem a přehlednou strukturou webu, ale také jeho kvalitním obsahem.
  • LIDÉ NEČTOU – ano, je to tak, je to již celkem známý fakt, že lidé na internetu nečtou, ale skenují text očima. Většina lidí tedy nečte internetový obsah klasicky jako knihu (čest všem výjimkám). Přeskakuje pasáže, vybírá si. Hledá vizuální záchytné body. Pokud je obsah během prvních pár sekund nezaujme, rychle ztrácí pozornost a ze stránky odchází.

Nezkažte si dobré krédo jen kvůli nedokonalé češtině

Proč je lepší projet všechny webové texty důkladnou korekturou češtiny před tím, než je pustíte do světa? Proč se zabývat nějakými pravopisnými chybami či stylistickými nedostatky v textu, když to stejně nikdo nebude pořádně číst? Nebojte, ale bude…

Oprava pravopisu webových stránek a jazykové vybroušení všech textů se vám vyplatí. Mějte stále na paměti, že obsah vašeho webu přitáhne právě ty čtenáře, které daná problematika zajímá.

Abyste neztratili jejich pozornost hned prvním pokaženým odstavcem plným slovní vaty nebo nekonečným monologem přes půl stránky, svěřte korekci českých www stránek do rukou korektora-profíka, který všechny podobné mouchy odladí.

Máte webové stránky, které by si zasloužily korekturu internetového obsahu? Nebo třeba jen chcete mít jistotu, že nemáte zbytečné chyby a překlepy v článcích prezentovaných na vašem blogu?

S korekturou webových stránek i korekturou článků vám ráda pomohu. Co všechno pečlivá korekce českých webových stránek obnáší, najdete zde:

korektura textů webového obsahu
Proč nepodceňovat korekturu webového obsahu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přesunout se na začátek